Logo

Топ 10 зимни храни за диабетици

октомври 20, 2022

Има разнообразие от зимни храни, които могат да бъдат от полза за хората с диабет. Те включват цвекло, моркови и боб. Тези храни са с високо съдържание на диетични фибри, което помага за предотвратяване на скокове на кръвната захар. Освен това те са с нисък гликемичен индекс (GI) и съдържат набор от полезни минерали. Друга зимна храна, която трябва да имате предвид, е сладкият картоф, който има нисък GI и умерено количество фибри. Сладките картофи също могат да помогнат за регулиране на кръвното налягане. Разгледайте есенно-зимно меню за хора с диабет тип 2.

Фасул

Фасулът е с ниско съдържание на мазнини и е чудесен източник на фибри. Те също се класифицират като сложни въглехидрати. Половин чаша боб осигурява приблизително една четвърт от дневната ви нужда от фибри. Те са с високо съдържание на антиоксиданти и имат противовъзпалителни свойства.

Цвекло

Цвеклото е кореноплоден зеленчук, който е пълен с антиоксиданти и хранителни вещества. Те могат да бъдат варени, на сок или печени. За максимална полза ги купувайте през сезона. Кореновата част е най-сладка, докато листата трябва да се отстранят за подготовка. Цвеклото се предлага в различни форми, цветове и размери. Някои са червени, други бели, а други имат червено-бели ивици. Независимо от формата, винаги избирайте цвекло, което е гладко и няма разрези или бръчки.

Моркови

Морковите имат много ползи за здравето и са чудесен избор за храна за диабетици. Високото съдържание на витамин А и витамин С предпазва тялото от болести, а антиоксидантите, открити в морковите, помагат на тялото да се бори със свободните радикали и засилва имунната система. Тези зеленчуци са отличен избор за диабетици, тъй като са с ниско съдържание на калории и имат нисък гликемичен индекс, който е измерване на количеството въглехидрати в храната.

Ябълков пай

Въпреки риска от високо съдържание на захар, ябълковият пай е една от най-добрите храни за диабетици през зимните месеци. Неговата люспеста обвивка от тесто задържа заедно сладък, тръпчив пълнеж и е вкусен прясно изпечен или студен. Може да се сервира със сметана, гръцко кисело мляко или пълномаслен крем фреш.

Яйца

Яйцата са чудесен избор за диабетици през студените зимни месеци. Те са с ниско съдържание на въглехидрати и са пълни с хранителни вещества. Изберете органични яйца, отгледани на пасища, тъй като те съдържат повече омега-3 мазнини. Те също са с високо съдържание на протеини и фибри. Можете също да добавите яйчен белтък към цели яйца, за да увеличите количеството протеин и фибри.

Сходни публикации

tagclock linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram